Digitale Toezichthouders: Extra maatregelen zijn nodig voor minderjarigen om influencer-reclame te kunnen herkennen

Datum:
Monday 7 October 2024 11:26
Locatie:
Bron:
Spreekbuis
Rubriek:
TV & Radio (meer in TV & Radio nieuws)

De huidige regels voor influencer marketing blijken tekort te schieten in het beschermen van kinderen en jongeren. Zij hebben vaak moeite om deze vorm van reclame te herkennen. Dit blijkt uit het literatuuronderzoek ‘Sponsorvermelding door influencers’, dat is uitgevoerd door Centerdata op verzoek van het Samenwerkingsplatform Digitale Toezichthouders (SDT). Er zijn extra maatregelen nodig om deze kwetsbare groep te beschermen tegen onopgemerkte commerciële beïnvloeding. Die conclusie trekken de toezichthouders naar aanleiding van de studie. Het samenwerkingsplatform bestaat uit de Autoriteit Consument & Markt, de Autoriteit Persoonsgegevens, het Commissariaat voor de Media, de Autoriteit Financiële Markten en de Rijksinspectie Digitale Infrastructuur.

Dit artikel bevat in totaal 493 woorden.

Lees het volledig artikel