in het nieuws

Er zijn 51 nieuwsartikelen gevonden.

Cultuuromslag blijft uit in Hilversum, Commissariaat roept op tot sterker leiderschap
[Algemeen] 27-11-2024 12:24 - NRC
Mariëtte Hamer, regeringscommissaris seksueel grensoverschrijdend gedrag en seksueel geweld, tijdens een briefing in de Tweede Kamer. [Lees verder]
CvdM: sterker leiderschap nodig voor veilige werkcultuur
[Binnenland] 27-11-2024 11:40 - Reformatorisch Dagblad
Het Commissariaat voor de Media (CvdM) roept op tot sterker leiderschap bij het aanpakken van sociale onveiligheid binnen de mediasector. Het CvdM publiceerde woensdag een voortgangsrapport over de plannen van omroepen om de sociale veiligheid te verbeteren. [Lees verder]
CvdM: 'Sterker leiderschap nodig voor veilige werkcultuur'
[Economie] 27-11-2024 10:53 - RTL Nieuws
Het Commissariaat voor de Media (CvdM) roept op tot sterker leiderschap bij het aanpakken van sociale onveiligheid binnen de mediasector. Het CvdM publiceerde woensdag een voortgangsrapport over de plannen van omroepen om de sociale veiligheid te versterken. [Lees verder]
CvdM: Sterk leiderschap nodig voor veilige werkcultuur bij omroepen
[TV & Radio] 27-11-2024 10:02 - Spreekbuis
Het Commissariaat voor de Media roept in een nieuwe rapportage op tot sterker leiderschap bij de aanpak van sociale onveiligheid in de publieke mediasector. Voorzitter Amma Asante benadrukt dat bestuurders en raden van toezicht zichtbaar... [Lees verder]
Commissariaat voor de Media uit zorgen over invloed sociale media
[Binnenland] 25-11-2024 13:44 - Nieuws.nl
Goeree-Overflakkee, Provincie Zuid-Holland
Het Commissariaat voor de Media (CvdM) noemt het toenemende gebruik van sociale media en streamingdiensten “een zorgelijke ontwikkeling”. [Lees verder]
Commissariaat voor de Media: Nieuws moet beter zichtbaar en vindbaar worden
[Marketing] 25-11-2024 13:34 - Google News
Het Commissariaat voor de Media wil, in navolging van de WRR, dat er aansluiting komt bij Europese wet- en regelgeving om belangrijke informatie prominent zichtbaar en goed vindbaar te maken. Dit stelt de mediatoezichthouder bij het verschijnen van de... [Lees verder]
Commissariaat voor de Media waarschuwt voor verdringing traditioneel media-aanbod
[Zakelijk] 25-11-2024 10:46 - Fonk
Het Commissariaat voor de Media waarschuwt dat sociale media en streamingdiensten het Nederlandse media-aanbod verdringen. Dit bedreigt de toegang tot betrouwbaar nieuws en de verbindende rol van lokale media, aldus de nieuwste Mediamonitor. [Lees verder]
Commissariaat voor de Media publiceert Mediamonitor 2024
[TV & Radio] 25-11-2024 07:00 - Broadcast Magazine
Het gebruik van sociale media en streamingdiensten blijft groeien. Deze ontwikkeling gaat ten koste van het gebruik van Nederlands media-aanbod. Dit is zorgelijk omdat Nederlandse televisiezenders niet alleen burgers informeren, maar ook een verbindende... [Lees verder]
Commissariaat voor de Media installeert Raad van Advies
[TV & Radio] 21-11-2024 10:44 - Broadcast Magazine
Van het uitbrengen van beleidsadviezen tot de financiële verantwoording van de Algemene Mediareserve. En van het toezicht op video-uploaders tot het publiceren van de jaarlijkse Mediamonitor. De bestuurlijke besluitvorming van het Commissariaat is belegd... [Lees verder]
Nog altijd veel minder vrouwen en mensen met een beperking op televisie
[Algemeen] 7-11-2024 18:23 - NOS
Er zijn nog altijd minder vrouwen dan mannen op tv. En mensen met een beperking zijn al helemaal weinig in beeld, blijkt uit onderzoek van het Commissariaat voor de Media (CvdM). [Lees verder]
RTL en NPO willen meer vrouwen en mensen met een beperking op tv
[Politiek] 7-11-2024 15:14 - Nederlands Dagblad
De NPO en RTL willen ervoor zorgen dat er meer vrouwen en meer mensen met een beperking op de Nederlandse televisie te zien zijn. Die groepen zijn volgens het Commissariaat voor de Media onvoldoende vertegenwoordigd op het scherm. [Lees verder]
Vrouwen en mensen met beperking ‘te onzichtbaar’ op televisie
[Sport] 7-11-2024 15:08 - Trouw
Mannen zijn nog altijd veel meer op televisie te zien dan vrouwen, vooral als deskundigen. Wanneer mensen met een beperking op televisie komen, is dit nog vaak vanwege deze beperking. [Lees verder]
Rapport: vrouwen en mensen met een beperking niet genoeg op tv
[Economie] 7-11-2024 11:49 - RTL Nieuws
Vrouwen en mensen met een beperking zijn onvoldoende vertegenwoordigd op de Nederlandse televisie. Dat komt naar voren uit een onderzoek van het Commissariaat voor de Media (CvdM) dat is uitgevoerd in opdracht van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en... [Lees verder]
Commissariaat voor de Media roept op tot échte representatie van vrouwen en mensen met een beperking
[TV & Radio] 7-11-2024 11:19 - Broadcast Magazine
Commissariaat-voorzitter Amma Asante: “Hoewel minstens 12% van de Nederlandse bevolking een beperking heeft, is dit nauwelijks zichtbaar op televisie, waar slechts 0,6% van de personen een waarneembare beperking heeft. Ook vrouwen worden vaak beperkt tot... [Lees verder]
Extra maatregelen nodig voor minderjarigen om influencer-reclame te kunnen herkennen
[TV & Radio] 9-10-2024 10:18 - Spreekbuis
De huidige regels voor influencer marketing blijken tekort te schieten in het beschermen van kinderen en jongeren. Zij hebben vaak moeite om deze vorm van reclame te herkennen. Dit blijkt uit het literatuuronderzoek ‘Sponsorvermelding door... [Lees verder]
Waakhonden: kinderen herkennen reclame van influencers niet goed
[Binnenland] 8-10-2024 17:20 - Nieuws.nl
Sittard-Geleen, Provincie Limburg
Volgens onderzoek van Centerdata in opdracht van het Samenwerkingsplatform Digitale Toezichthouders (SDT) schieten de huidige regels voor influencermarketing tekort in het beschermen van kinderen en jongeren. Deze groep heeft moeite om deze vorm van... [Lees verder]
Kinderen herkennen reclame van influencers niet goed, merken toezichthouders
[Marketing] 8-10-2024 07:01 - Google News
Digitale toezichthouders willen meer maatregelen voor minderjarigen om reclames van influencers te herkennen. Volgens onderzoek van Centerdata in opdracht van het Samenwerkingsplatform Digitale Toezichthouders (SDT) schieten de huidige regels... [Lees verder]
Digitale Toezichthouders willen extra maatregelen voor herkenning influencerreclame
[Marketing] 7-10-2024 14:00 - Google News
Het Samenwerkingsplatform Digitale Toezichthouders wil dat er extra maatregelen komen zodat minderjarigen influencer-reclame makkelijk kunnen herkennen. Het platform is een samenwerking van het Commissariaat voor de Media, de Autoriteit Financiële... [Lees verder]
Waakhonden: kinderen herkennen reclame van influencers niet goed
[Buitenland] 7-10-2024 12:37 - Nederlands Dagblad
Digitale toezichthouders willen meer maatregelen voor minderjarigen om reclames van influencers te herkennen. Volgens onderzoek van Centerdata in opdracht van het Samenwerkingsplatform Digitale Toezichthouders (SDT) schieten de huidige regels voor... [Lees verder]
Digitale Toezichthouders: Extra maatregelen zijn nodig voor minderjarigen om influencer-reclame te kunnen herkennen
[TV & Radio] 7-10-2024 11:26 - Spreekbuis
De huidige regels voor influencer marketing blijken tekort te schieten in het beschermen van kinderen en jongeren. Zij hebben vaak moeite om deze vorm van reclame te herkennen. Dit blijkt uit het literatuuronderzoek ‘Sponsorvermelding door... [Lees verder]
 1 - 3