Het laatste in Marketing nieuws

Er zijn 19934 nieuwsartikelen gevonden.

Hoe werkt semantisch optimaliseren precies?
[Marketing] 14-11-2019 23:01 - Marketingfacts
Old school SEO versus new school SEO, oftewel semantisch optimaliseren. Wat is het en hoe werkt het? Dat lees je in deze editie van deze tweewekelijkse video-rubriek op Marketingfacts, waarin SDIM uitlegt wat de laatste ontwikkelingen zijn in online... [Lees verder]
EU-consument beter beschermd
[Marketing] 14-11-2019 15:27 - Reclameboek
De EU onderneemt stappen om consumenten beter te beschermen. Op 8 november jl. heeft de Raad een richtlijn aangenomen die de EU-wetgeving inzake consumenten­bescherming moderniseert en de handhaving van consumenten­rechten vergemakkelijkt. [Lees verder]
Met de Carpet Bombing-strategie wordt lokaal adverteren op Facebook een succes
[Marketing] 13-11-2019 13:17 - Marketingfacts
Adverteren voor een lokale onderneming op Facebook kan soms lastig zijn. Stel, je bent een lokale loodgieter en je wilt op Facebook een doelgroep kiezen om advertenties aan te tonen. Hoe kies je dan de juiste doelgroep? De Carpet Bombing-strategie biedt... [Lees verder]
ReclameReview: Samsung #withGalaxy
[Marketing] 13-11-2019 13:17 - Marketingfacts
Je kunt natuurlijk een dure foto- of videocamera aanschaffen. Maar waarom zou je, als je al een professionele camera in je zak hebt? Dat is de boodschap die Samsung verkondigt met de nieuwe campagne #withGalaxy. [Lees verder]
Tractie en energie: de satellieten van Hiber
[Marketing] 13-11-2019 13:17 - Marketingfacts
Wanneer je een vrachtwagen vol dure spullen wilt volgen, dan gebruik je een tracker. Maar zo’n tracker is duur. Dus wanneer je een kudde vee in Afrika in de gaten wilt houden, is die oplossing niet geschikt. Hiber biedt een alternatief. [Lees verder]
Condoom met een raar smaakje: hoe de Effie-jury goed met leuk verwart
[Marketing] 13-11-2019 13:17 - Marketingfacts
Vorige week werden ze weer uitgedeeld: de Effies. In de jaarlijkse prijzenregen die marketeers en reclamemakers over elkaar uitstorten, is de Effie toch wel de belangrijkste prijs. Reclame gaat immers om het stimuleren van de verkoop op de korte termijn,... [Lees verder]
De toekomst van het bereiksonderzoek: waar moeten we naartoe?
[Marketing] 12-11-2019 20:45 - Marketingfacts
Hoe moet het verder met het bereiksonderzoek? Moeten we het bereiksonderzoek niet per mediumtype opwaarderen? Moet er een multimediabereiksonderzoek komen? Of stappen we over op effectonderzoek? En hoe regelen we dat dan? Praat mee op de Keizersgracht... [Lees verder]
Hoe Spaces van hype, naar trend, naar duurzaam model ging
[Marketing] 12-11-2019 17:32 - Marketingfacts
In 2008 staat de wereld op de rand van een financiële meltdown. Notabene op de dag dat de Lehman Brothers failliet gaat, besluit Martijn Roordink de allereerste locatie van Spaces te openen. Heeft hij altijd zo’n goed gevoel voor timing? [Lees verder]
Marketeers, pas op voor digitale obesitas
[Marketing] 12-11-2019 17:32 - Marketingfacts
Aandacht is de nieuwe valuta. In deze laatste blog beschrijf ik de negatieve invloed van de digitale obsessie op aandacht. Eerder deelde ik vijf observaties die aandacht onder druk zetten, namelijk reclamedeflatie, media-explosie, overvloed, spaarzaam... [Lees verder]
HvJ EU: verplichte vermelding herkomst wanneer weglating consument kan misleiden
[Marketing] 12-11-2019 13:54 - Reclameboek
HvJ EU 12 november 2019, RB 3355; ECLI:EU:C:2019:954 (Psagot tegen Ministre de l’Économie et des Finances). Antwoord op prejudiciële vragen van Conseil d’État (hoogste bestuursrechter Frankrijk). Levensmiddelen die afkomstig zijn uit gebieden die worden... [Lees verder]
Seksuele lading betekent niet onfatsoenlijk
[Marketing] 12-11-2019 13:47 - Reclameboek
Stichting Reclame Code 9 oktober 2019, RB 3354;2019/00560 (Licht uit) De klacht betreft een televisiereclame van Lampdirect met de boodschap dat de verlichting niet de juiste manier is om geld te besparen. De adverteerder probeerde dit op een humoristische... [Lees verder]
Hoe Sanoma relevant wil blijven voor marketeers
[Marketing] 12-11-2019 07:55 - Marketingfacts
Print is dood en we gaan helemaal digitaal. Dat lijkt een voorbarige conclusie: Sanoma laat zien dat juist de combinatie van print en online nog steeds een succesvolle aanpak is. Het mediaconcern biedt marketeers handvatten om de aandacht van de... [Lees verder]
De week van Koot: de persoonlijke assistent van Microsoft en het internet in 2069
[Marketing] 12-11-2019 00:41 - Marketingfacts
Ik heb altijd geleerd dat er een viertal methoden zijn om je budget vast te stellen: de omzetpercentage-, de sluitpost-, de pariteiten- en de taakstellende methode. Maar volgens minister Kaag is er nog een vijfde methode, namelijk de overvloedmethode. [Lees verder]
De jaarlijkse lijstjes met marketingtrends. Waardevol of waardeloos?
[Marketing] 12-11-2019 00:41 - Marketingfacts
'Dé online marketingtrends die elke marketeer moet weten', 'Dé trends & tips voor 2020'. Het is weer de tijd van het jaar en je kunt er niet omheen: de jaarlijkse lijstjes met marketingtrends. Ze overspoelen het internet, je ziet door de bomen het bos... [Lees verder]
Zo voert Facebook strijd tegen misleidende ‘celeb-bait’ advertenties
[Marketing] 9-11-2019 19:03 - Marketingfacts
Achter de schermen is Facebook al geruime tijd bezig om misleidende advertenties van het platform te weren. De oplichters achter deze advertenties proberen op geavanceerde manieren gebruikers geld afhandig te maken. "We zetten ons vol in om oplichters te... [Lees verder]
How to: zo zet je leadformulieren in
[Marketing] 8-11-2019 19:23 - Marketingfacts
De nieuwe extensie in Google Ads voor leadformulieren is een handige toevoeging voor B2B-bedrijven. Hoe zit het nu met de opties voor leadgeneratie? In deze blog beschrijven we de werking van lead gen-forms op Facebook, LinkedIn en Google. [Lees verder]
Zo bepaal je de KPI’s voor social en content
[Marketing] 8-11-2019 18:23 - Marketingfacts
Wat levert social en content je nu precies op en wat mag het (daarom) kosten? Het bepalen van de juiste Key Performance Indicators (KPI’s) is hierbij van groot belang. Want wanneer je weet waar je op wil sturen, is het eenvoudiger om – op basis van... [Lees verder]
Het recept voor LinkedIn-succes: creëer het badbruisbaleffect
[Marketing] 8-11-2019 09:55 - Marketingfacts
Bijna alle organisaties hebben een bedrijfspagina op LinkedIn. Hartstikke mooi, want het is een mooie basis om waardevolle content te delen, maar voor de meeste bedrijven stopt het daar ook. Dat is ontzettend jammer én onnodig, want wil je als bedrijf echt... [Lees verder]
Het olifantenpaadje van propositie-ontwikkeling: de designsprint
[Marketing] 8-11-2019 03:13 - Marketingfacts
Als het om propositie-ontwikkeling gaat, zijn we allemaal een beetje Usain Bolt. Geen marathons, maar keiharde sprints. Dat hebben we te danken aan Jake Knapp, die een paar jaar geleden de Google Ventures Sprint introduceerde in zijn boek 'Sprint'. [Lees verder]
Partnership-label op Instagram: wel of niet positief voor je merk?
[Marketing] 7-11-2019 22:08 - Marketingfacts
In augustus lanceerde de Stichting Reclame Code de campagne '#Ad Herken de reclame op internet' om aandacht te vragen voor het belang van transparantie rondom reclame op social media. Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat een label inderdaad... [Lees verder]
 1 - 997