in het nieuws

Er zijn 109 nieuwsartikelen gevonden.

Helft van de Nederlanders sceptisch over Black Friday
[Zakelijk] 26-11-2024 12:24 - Fonk
Bijna de helft (43,8%) van de Nederlandse consumenten is kritisch over de kortingen tijdens Black Friday, blijkt uit grootschalig enquêteonderzoek van Onderneming.nl. Dat aanbiedingen tijdens deze periode niet altijd zijn wat het lijkt, signaleert... [Lees verder]
Chatbot als helpdeskmedewerker stuurt klant nog te vaak het bos in
[Tech & Media] 9-11-2024 10:27 - Google News
Een chatbot lijkt voor bedrijven een slimmer, goedkoper alternatief voor bellen en mailen met de klantenservice van een organisatie. Maar vaker nog leiden ze tot frustratie. Een veelgestelde vraag is dan ook: 'Mag ik een medewerker spreken?'. [Lees verder]
Hersenletsel na een fietsongeval voorkomen? Zo kies je een goede helm
[Binnenland] 4-11-2024 12:37 - Volkskrant
Nederland moet aan de fietshelm, vinden minister Barry Madlener en een groep artsen. Waar op te letten bij het uitzoeken van een helm? ‘Elk fietsongeluk met hersenletsel is er één te veel.’ [Lees verder]
„Zorgverzekeraar brengt soms onterecht kosten in rekening”
[Economie] 23-10-2024 19:07 - Reformatorisch Dagblad
De Bond opent dat meldpunt samen met de stichting Consumentenclaim. Mensen die incassokosten hebben betaald aan bedrijven als CZ, Menzis en Zilveren Kruis, kunnen zich melden zodat duidelijk wordt om hoeveel consumenten het gaat. [Lees verder]
Zo'n 21.000 bakfietseigenaren boos om gemis Babboe: 'Schandalig!'
[Economie] 28-08-2024 06:56 - RTL Nieuws
Bakfietseigenaren zijn woedend over het verloop van een terugroepactie van fabrikant Babboe. In februari kwam aan het licht dat de frames met grote regelmaat breken. Er volgde een gigantische operatie waarbij tienduizenden bakfietsen betrokken zijn. [Lees verder]
Lange levertijden, slechte kwaliteit en dure retouren: let op voor dropshipping
[Economie] 27-08-2024 06:02 - RTL Nieuws
Veel consumenten klagen over bestellingen die zij - vaak onbewust - hebben gedaan bij zogenoemde dropshippers. Deze webwinkels hebben geen eigen voorraad maar leveren producten rechtstreeks vanuit de leverancier, vaak in Azië. [Lees verder]
NU+ | Vakantievlucht geannuleerd? Je krijgt compensatie en mag oplossing weigeren
[Economie] 3-08-2024 06:37 - Nu.nl
Je vakantie krijgt een valse start als je hoort dat je vlucht opeens niet vertrekt. Ook deze zomer zijn er weer annuleringen. Als doekje voor het bloeden is er compensatie. En je mag geld terug verkiezen boven een alternatieve vlucht. [Lees verder]
NU+ | Bij plots geannuleerde vlucht moet je compensatie en andere vlucht krijgen
[Economie] 3-08-2024 06:37 - Nu.nl
Je vakantie krijgt een valse start als je hoort dat je vlucht opeens niet vertrekt. Ook deze zomer zijn er weer annuleringen. Als doekje voor het bloeden is er compensatie. En je mag geld terug verkiezen boven een alternatieve vlucht. [Lees verder]
Tientallen klanten ‘Dinner Train’ benadeeld: ‘Dit ruikt naar oplichting’
[Binnenland] 29-07-2024 14:42 - Omroep Tilburg
Tilburg, Provincie Noord-Brabant
Het Oisterwijkse bedrijf achter Dinner Train, een restaurant in een rijdende treinwagon, verkeert in zwaar weer. Boekingen die al betaald zijn worden geannuleerd, en het bedrijf laat klanten weten dat ze hen voorlopig niet terug kunnen betalen. [Lees verder]
Veel klachten over pakketbezorging, maar de oplossing? ‘Meer betalen’
[Binnenland] 20-03-2024 15:30 - Algemeen Dagblad
Oosterhout, Provincie Noord-Brabant
Klachten over pakketbezorging lijken de laatste weken flink toe te nemen. Gerard Spierenburg van de Consumentenbond herkent dit: ,,Zoals het nu gaat kan het echt niet.” Wel geeft hij een tip: ‘Een gesprek kan wonderen doen’. [Lees verder]
Zo vind je een eerlijk klusbedrijf met normale tarieven: loodgieter met spoed is 100 tot 150 euro
[Binnenland] 16-03-2024 13:15 - De Gelderlander
Provincie Gelderland
Google laat geen advertenties van loodgieters meer zien. Eerder werden al slotenmakers geweerd. Nu moet je ook nog oppassen voor malafide klusbedrijven. Maar ja, je hebt wel écht iemand nodig. En het liefst zo snel mogelijk. [Lees verder]
Google weert malafide loodgieters: hoe vind je wél een betrouwbare klusjesman?
[Algemeen] 22-02-2024 12:02 - Leeuwarder Courant
Google toont vanaf donderdag in Nederland geen advertenties meer van loodgieters. Daarmee wil het platform consumenten beschermen tegen oplichters. Hoe vind je wél een betrouwbare klusjesman? Experts geven tips. [Lees verder]
Google weert malafide loodgieters: hoe vind je wél een betrouwbare klusjesman?
[Binnenland] 21-02-2024 12:00 - De krant van Midden-Drenthe
Midden-Drenthe, Provincie Drenthe
Google toont vanaf donderdag in Nederland geen advertenties meer van loodgieters. Daarmee wil het platform consumenten beschermen tegen oplichters. Hoe vind je wél een betrouwbare klusjesman? Experts geven tips. [Lees verder]
De hel die chatbot heet: ‘Kun je je vraag anders verwoorden?’
[Binnenland] 19-02-2024 20:00 - Het Parool
Parcel delivery firm DPD have replaced their customer service chat with an AI robot thing. It’s utterly useless at answering any queries, and when asked, it happily produced a poem about how terrible they are as a company. It also swore at me. [Lees verder]
Toezichthouder ACM: Verbod op telefonische verkoop energiemarkt
[Marketing] 26-01-2024 06:21 - Customer First
Hoge tarieven, schimmige contracten en bedrijven die plotseling failliet gaan: het rommelt op de energiemarkt. De consument is daar vaak de dupe van en dat moet anders, vinden de ACM en de Consumentenbond. [Lees verder]
Belevenis met 'belevenisbon' blijkt nogal eens tegen te vallen
[Binnenland] 24-01-2024 11:21 - L1
Provincie Limburg
Je zoekt een cadeau en denkt weet je wat leuk is: zo'n bon waarmee je lekker kunt gaan uiteten of op een leuke plek kunt overnachten. [Lees verder]
Energiebedrijf streek mogelijk miljoenen op dankzij prijsplafond
[Binnenland] 6-01-2024 16:25 - Trouw
Dit schrijft de Volkskrant op basis van een Kamerbrief en rapport van de Autoriteit Consument en Markt (ACM) van vlak voor de Kerst, en wordt door het ministerie van economische zaken en klimaat aan Trouw bevestigd. Terwijl vrijwel alle energieleveranciers... [Lees verder]
KPN beperkt handel in klantendata na onthullingen
[Algemeen] 3-01-2024 19:36 - NRC
Bedrijven als KPN delen gegevens van klanten met kredietwaardigheidsbureaus. Maar die verkopen ze weer door, onthulde RTL Nieuws . [Lees verder]
Klantenservice Odido overspoelt met klachten
[Marketing] 28-11-2023 09:52 - Customer First
Geen telefonisch bereik, slecht internet en een onbereikbare klantenservice. Sinds de lancering op 5 september, regent het klachten over Odido, de nieuwe telecomprovider. Consumentenprogramma Kassa van BNNVara maakt de balans op. [Lees verder]
Odido: nieuwe naam, nauwelijks bereik, slechte service
[Zakelijk] 27-11-2023 08:22 - Emerce
Het regent klachten over de nieuwe telefoonaanbieder Odido. Het merk waarin T-Mobile en Tele2 zijn samengegaan, is nog maar net gelanceerd of klanten kampen met slecht bereik, zo bleek zaterdag bij VARA Kassa. De gebrekkige klantenservice is gebruikers ook... [Lees verder]
 1 - 6