Logistieke uitdagingen en trends in e-commerce: Vooruitzichten voor 2024

Datum:
Monday 27 November 2023 10:17
Locatie:
Bron:
Fashion United
Rubriek:
Mode & beauty (meer in Mode & beauty nieuws)

Deze marketingbewuste bedrijven hebben de financiële en logistieke uitdaging van escalerende retourzendingen omgezet in een exclusieve kans om klantentrouw op te bouwen en te koesteren. Net als het Amazon Prime-model bieden modebedrijven hun VIP-klanten retouropties in de vorm van een lidmaatschap en belonen ze trouwe shoppers met een meer persoonlijke ervaring. Het effect van lidmaatschapsprogramma's heeft inderdaad bewezen dat ze niet alleen de loyaliteit van consumenten verhogen, maar ook hun gemiddelde uitgaven. Een studie van McKinsey and Co uit 2020 toonde aan dat shoppers die zich inschreven voor gratis loyaliteitsprogramma's 30 procent meer uitgaven dan niet-leden, en dat dit cijfer steeg tot 60 procent voor degenen die betaalden voor een lidmaatschap. Wellicht een indicatie van het succes van de toename in VIP-retourprogramma's, steeg het gemiddelde online winkelmandje voor Franse consumenten met 10,1 procent tot 68 euro in het eerste kwartaal van 2023, volgens Statista.

Dit artikel bevat in totaal 683 woorden.

Lees het volledig artikel