De obsessie van mode met ranglijsten: Hoe data de nieuwe valuta van de luxe industrie is geworden

Datum:
Monday 28 October 2024 09:22
Locatie:
Bron:
Fashion United
Rubriek:
Mode & beauty (meer in Mode & beauty nieuws)

Nog indrukwekkender is de opmerkelijke opmars van Alaïa. Het merk klom 12 plaatsen naar de vijfde positie en kende een stijging van 51 procent in kwartaalvraag – een van de grootste verschuivingen in de geschiedenis van de Lyst Index. Alaïa laat onder leiding van Pieter Mulier zien hoe een heritage merk zich in real-time kan laten herleven. Het aanhoudende succes van de fishnet ballerina's – die hun positie als populairste product van het kwartaal behouden, ruim een jaar na hun initiële lancering – biedt een masterclass in duurzame product-hype. De constante vraag naar de Teckel- en Le Coeur-tassen wijst op een robuust portfolio, zonder afhankelijkheid van slechts één product.

Dit artikel bevat in totaal 569 woorden.

Lees het volledig artikel