Onderzoek door Warc en TikTok: 'Relevantie is een ambitie om na te streven voor merken'

Datum:
Monday 25 November 2024 08:00
Locatie:
Bron:
Marketing Tribune
Rubriek:
Marketing (meer in Marketing nieuws)

‘Het inspelen op opkomende onderwerpen en trends is de belangrijkste manier waarop merken cultureel relevant kunnen zijn, maar de uitkomsten van het onderzoek signaleren ook kanttekeningen. Gebruikers van sociale media- en videoplatforms zijn het erover eens dat actueel en actueel zijn de belangrijkste manieren zijn waarop inhoud cultureel relevant kan zijn. Gen Z-respondenten tussen 18 en 24 jaar hadden echter 38% meer kans dan respondenten tussen 25 en 45 jaar om inhoud als cultureel relevant te beschouwen als deze het jargon of jargon van hun gemeenschap gebruikte. Twee derde (67%) van alle respondenten zegt dat inhoud cultureel relevant is als deze hen op de hoogte houdt van populaire onderwerpen, terwijl 62% zegt dat dit het geval is als de inhoud of problemen die op dat moment spelen, onder de aandacht worden gebracht.’

Dit artikel bevat in totaal 948 woorden.

Lees het volledig artikel