LEGO is een ware bouwsteen als we het hebben over de speelgoedcultuur in Nederland. Miljoenen enthousiaste kinderen, nieuwsgierige ouders en fanatieke bouwers zijn helemaal weg van de plastic stenen uit Denemarken. De impact van LEGO is niet te ontkennen. Niet alleen zijn de blokjes an sich enorm populair, maar de samenwerkingen die ze opzetten zijn zeer indrukwekkend. De grootste merken van de wereld willen in zee met LEGO. Denk maar aan de eerste megafranchise die je te binnenschiet. Harry Potter? Check! Minecraft? Uiteraard! Super Mario? You bet! Er valt natuurlijk wat voor te zeggen, maar als ik denk aan de grootste IP die in samenwerking met LEGO al heel wat pakjesavonden laat slagen, dan dwalen mijn gedachtes naar Star Wars. Ik had het genoegen om aan de digitale tafel te schuiven met Senior Designer John Ho en Designer Lucy Bilgin van de LEGO Star Wars tak. We spraken samen over alles wat de Star Wars IP te bieden heeft, de inspiratie die ze eruit opdoen en de fans die hen te allen tijde motiveren om door te blijven bouwen.
Dit artikel bevat in totaal 1749 woorden.