Wat ik als puber in de jaren tachtig nog ultieme luxe vond, is tegenwoordig meestal standaard. Dat kan ik duidelijk maken door even de uitrusting met je door te nemen. De elektrische ramen, airconditioning en centrale deurvergrendeling met afstandsbediening kan ik overslaan, die vindt zelfs Dacia verplichte kost voor een Sandero of een Duster. Inmiddels verliest ook de exclusievere verwennerij in hoog tempo zijn elitaire glans. Dat verwarmde stuur van mijn Countryman heeft een Opel Corsa ook. De stoelmassage, die bij de Mini trouwens weinig voorstelt, kwam ik laatst al op een Golfje tegen. Elektrisch verstelbare voorstoelen tref je tegenwoordig aan in de instap-Dolphin van BYD, een elektrische budget-Chinees van rond de 35 mille exclusief aankoopsubsidie. Die heeft ook een prima audio en het multimediasysteem staat als een huis. In de context van het aanbod is mijn lifestyle-Mini sullig middenkader.
Dit artikel bevat in totaal 740 woorden.