in het nieuws

Er zijn 81 nieuwsartikelen gevonden.

World Television Day 2024: Total Video onmisbaar voor democratie
[TV & Radio] 21-11-2024 00:05 - Broadcast Magazine
De 28e editie van World Television Day viert de rol van Total Video als een van de fundamenten van democratie. TV informeert niet alleen burgers en biedt toegang tot betrouwbare informatiebronnen, maar bevordert ook mediapluriformiteit door een breed scala... [Lees verder]
Canal+/Filmbox per februari 2025 naar Ad Alliance (RTL Nederland)
[Marketing] 19-11-2024 10:25 - Google News
Filmbox, een lineair film-tv-kanaal van Canal+, brengt per februari 2025 zijn reclameverkoop onder bij Ad Alliance (RTL Nederland). Deze zender, die in mei 2021 van start ging, bracht per 2022 de reclameverkoop onder bij Bionic Media. [Lees verder]
[Screenforce] Share of Content: Strategische inzichten voor sterkere concurrentiepositie
[Marketing] 14-11-2024 15:23 - Google News
Tijdens een recent webinar introduceerde onderzoeksbureau Validators het concept Share of Content (SOC) als alternatief voor de traditionele share of voice. In plaats van enkel te kijken naar het advertentiebudget, analyseert SOC ook de inhoud en... [Lees verder]
[Screenforce] Hoe nieuwe en terugkerende merken kunnen groeien met TV
[Marketing] 7-11-2024 11:49 - Google News
Adverteren op TV is de juiste beslissing voor bedrijven die willen opschalen. Maar door veronderstelde drempels, zoals hoge kosten, kunnen bedrijven terughoudend zijn. Toch kan TV als medium bereikbaarder zijn dan sommige adverteerders denken. [Lees verder]
[Screenforce] Kijken in gezelschap = reclame beter onthouden
[Marketing] 29-10-2024 11:42 - Google News
Uit onderzoek van de Engelse organisatie Thinkbox blijkt dat samen televisiekijken één van de belangrijkste factoren is die bepaalt in welke mate men zich reclame herinnert. Screenforce zet de bevindingen op een rijtje. [Lees verder]
Screenforce: Onderzoek Commissariaat voor de Media over hoe jongeren nieuws consumeren
[Marketing] 17-10-2024 10:31 - Google News
Het gegeven dat het mediagebruik van jongeren steeds meer richting social media verschuift, was voor het Commissariaat voor de Media aanleiding om te onderzoek wat de invloed hiervan is op de informatievoorziening van jongeren. [Lees verder]
Screenforce: het TV-seizoen 24/25
[Marketing] 8-10-2024 09:28 - Google News
Met de verschuivende kijkersmarkt kijken broadcasters naar de beste verdeling van hun aanbod over de platforms die zij tot hun beschikking hebben. Uit de contentpresentaties van de drie grootste broadcasters is duidelijk dat zowel streaming als lineair de... [Lees verder]
Trends in Digitale Media onderzoek 2024: meer mensen kijken vooruit, vertrouwen social media gedaald
[Zakelijk] 30-09-2024 17:18 - Fonk
Uit het onlangs verschenen Trends in Digitale Media (TIDM) onderzoek blijkt dat Nederlanders in toenemende mate gebruik maken van de mogelijkheid om vooruit te kijken terwijl het aantal mensen dat live TV kijkt en het streamen van video’s stabiel is. [Lees verder]
Groei in vooruitkijken en in gebruik van lokale VOD diensten
[TV & Radio] 30-09-2024 14:32 - Broadcast Magazine
Het Trends in Digitale Media onderzoek is uitgevoerd door GfK en representatief voor alle Nederlanders van 13 jaar en ouder met toegang tot internet. Screenforce heeft de belangrijkste video-ontwikkelingen samengevat. Zo laat het onderzoek verder zien dat... [Lees verder]
Recht doen aan mens én verhaal
[TV & Radio] 11-09-2024 08:00 - Broadcast Magazine
De relatie tussen maker en geïnterviewde is precair. Als maker maak je bijvoorbeeld een programma over een ingrijpende gebeurtenis in het leven van de hoofdpersoon. Je wil graag dat ze je alles vertelt, maar je merkt dat ze toch wat terughoudend is; ze... [Lees verder]
Cornélie Constateert: Mag lineaire TV dan nu van de IC af?
[TV & Radio] 11-09-2024 06:46 - Broadcast Magazine
Net als in het VK zie je dit ook in Nederland samengaan met een afvlakking van de daling van de lineaire kijktijd. Deels is dit toe te schrijven aan het Europees kampioenschap voetbal, maar niet volledig. Het rapport van Screenforce over de eerste helft... [Lees verder]
Onderzoek: Lineaire kijktijd daalt slechts 1,5% naar 130 minuten per dag
[TV & Radio] 3-09-2024 10:31 - Spreekbuis
De TV-reclamemarkt in Nederland daalde in de eerste helft van 2024 met 3,3% naar € 426 miljoen, volgens het TV Halfjaarrapport 2024 van Screenforce. Ondanks deze daling in advertentie-uitgaven, daalde de kijktijd van lineaire TV-zenders slechts met 1,5%... [Lees verder]
TV-reclamemarkt daalt tot 426 miljoen in eerste helft 2024
[Marketing] 3-09-2024 08:31 - Marketing Tribune
De TV-reclamemarkt daalt de eerste helft van 2024 met 3,3% en komt uit op € 426 miljoen. Op basis van deze cijfers en de vooruitzichten voor de rest van het jaar, verwacht Screenforce dat de markt in 2024 tussen de 1 en 2% zal krimpen. [Lees verder]
TV-reclamemarkt komt in eerste helft 2024 uit op € 426 miljoen
[TV & Radio] 3-09-2024 06:59 - Broadcast Magazine
De TV-spotbestedingen daalden het eerste halfjaar met 4,1% en komen uit op € 374 miljoen. De non spotbestedingen stegen daarentegen met 2% ten opzichte van het eerste halfjaar van 2023 en komen uit op € 52 miljoen. De kijktijd van de lineaire TV-zenders... [Lees verder]
Talpa start podcast voor B2B-relaties
[Zakelijk] 12-08-2024 14:40 - Fonk
Het reclameverkoopbedrijf van Talpa Netwerk is een podcast gestart voor zijn B2B-relaties: Talpa Media Inside. [Lees verder]
Harm Beertema aangesteld als interim-voorzitter Ongehoord Nederland
[TV & Radio] 5-08-2024 16:46 - Spreekbuis
Voormalig Tweede Kamerlid voor de PVV, Harm Beertema, is aangesteld als interim-voorzitter van de raad van bestuur van Ongehoord Nederland (ON!). Dit nieuws werd bekendgemaakt nadat de huidige voorzitter, Arnold Karskens, op non-actief was gesteld naar... [Lees verder]
DutchMedia Podcast met Michel van der Voort van Screenforce
[TV & Radio] 5-08-2024 14:22 - Broadcast Magazine
In de DutchMedia Podcast gaan journalist David de Jong en ondernemer Taco Jelgersma tweewekelijks in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom die steeds meer in elkaar overlopen. Feiten en een mening met een bite. [Lees verder]
DutchMedia Podcast #33 met Michel van der Voort (Screenforce) over lineaire tv, FAST, AVOD, SAVOD en BVOD
[TV & Radio] 5-08-2024 12:42 - Spreekbuis
In de drie-en-dertigste aflevering is Michel van der Voort te gast. Hij is sinds 2010 directeur van brancheorganisatie Screenforce die de tv-exploitanten als Ster, Ad Alliance (RTL Nederland) en Talpa Media Solutions vertegenwoordigt. [Lees verder]
‘Zomergasten is de weg kwijt’
[TV & Radio] 5-08-2024 10:28 - Spreekbuis
Het iconische VPRO-programma ‘Zomergasten’ heeft haar glans verloren. Wat ooit een avond nostalgie en memorabele tv-momenten bood, is volgens critici verworden tot een elitaire politieke talkshow. [Lees verder]
Canal+ begint met sport (padel en rugby) op Canal+ Action
[Rugby] 26-07-2024 07:00 - Google News
Canal+ introduceert op 29 juli 2024 sportprogramma’s op Canal+ Action. Het gaat om de Premier Padel Tour en de Franse Top 14 Rugby. Canal+ Action zendt sinds 5 december 2023 uit met series en films in de genres oorlog, misdaad, sport, actie en drama. [Lees verder]
 1 - 5