in het nieuws

Er zijn 30 nieuwsartikelen gevonden.

Commissariaat voor de Media bezorgd over toename gebruik sociale media
[Tech & Media] 25-11-2024 15:50 - Tweakers
Het Commissariaat voor de Media is bezorgd over de toename van het gebruik van sociale media en streamingdiensten ten koste van een Nederlands media-aanbod. Volgens de toezichthouder lopen Nederlanders betrouwbare journalistiek mis op deze platforms. [Lees verder]
Nederlander kijkt meer naar streamingdienst en is daardoor minder goed op hoogte van nieuws, aldus Commissariaat
[Binnenland] 25-11-2024 14:57 - Nederlands Dagblad
Zeker jonge Nederlanders kijken steeds vaker naar diensten als Netflix en steeds minder vaak naar lineaire televisiezenders als NPO 1. Die ontwikkeling is ‘zorgelijk’, waarschuwt het Commissariaat voor de Media, omdat de streamingdiensten geen nieuws... [Lees verder]
Commissariaat voor de Media uit zorgen over invloed sociale media
[Binnenland] 25-11-2024 13:44 - Nieuws.nl
Goeree-Overflakkee, Provincie Zuid-Holland
Het Commissariaat voor de Media (CvdM) noemt het toenemende gebruik van sociale media en streamingdiensten “een zorgelijke ontwikkeling”. [Lees verder]
Commissariaat voor de Media: Nieuws moet beter zichtbaar en vindbaar worden
[Marketing] 25-11-2024 13:34 - Google News
Het Commissariaat voor de Media wil, in navolging van de WRR, dat er aansluiting komt bij Europese wet- en regelgeving om belangrijke informatie prominent zichtbaar en goed vindbaar te maken. Dit stelt de mediatoezichthouder bij het verschijnen van de... [Lees verder]
Commissariaat voor de Media waarschuwt voor verdringing traditioneel media-aanbod
[Zakelijk] 25-11-2024 10:46 - Fonk
Het Commissariaat voor de Media waarschuwt dat sociale media en streamingdiensten het Nederlandse media-aanbod verdringen. Dit bedreigt de toegang tot betrouwbaar nieuws en de verbindende rol van lokale media, aldus de nieuwste Mediamonitor. [Lees verder]
Commissariaat voor de Media publiceert Mediamonitor 2024
[TV & Radio] 25-11-2024 07:00 - Broadcast Magazine
Het gebruik van sociale media en streamingdiensten blijft groeien. Deze ontwikkeling gaat ten koste van het gebruik van Nederlands media-aanbod. Dit is zorgelijk omdat Nederlandse televisiezenders niet alleen burgers informeren, maar ook een verbindende... [Lees verder]
Commissariaat voor de Media installeert Raad van Advies
[TV & Radio] 21-11-2024 10:44 - Broadcast Magazine
Van het uitbrengen van beleidsadviezen tot de financiële verantwoording van de Algemene Mediareserve. En van het toezicht op video-uploaders tot het publiceren van de jaarlijkse Mediamonitor. De bestuurlijke besluitvorming van het Commissariaat is belegd... [Lees verder]
NPO en Talpa Nederlands grootste audiostreamers
[Zakelijk] 28-06-2024 08:56 - Emerce
Luisteraars starten wekelijks tussen de vijf en zes miljoen audiostreams op van de zenders van de NPO en Talpa Network. Nummer drie DPG Media volgt ver op afstand. [Lees verder]
CvdM Mediamonitor: populariteit traditionele tv daalt snel
[TV & Radio] 22-12-2023 20:54 - Spreekbuis
Uit de MediaMonitor 2023 van het Commissariaat voor de Media blijkt een aanhoudende daling in de populariteit van traditionele televisie in Nederland, vooral onder jongere kijkers. [Lees verder]
Met de overname van RTL door DPG is een voor Nederland ongekende mediareus in de maak
[Algemeen] 15-12-2023 15:56 - NRC
Mediabedrijf DPG maakte deze vrijdag bekend RTL Nederland voor 1,1 miljard euro over te willen nemen. Voor het eerst kan Nederland hiermee een mediabedrijf krijgen dat zowel televisie, radio als kranten heeft. [Lees verder]
Gen-Z en Millennials streamen meer dan ooit tevoren
[TV & Radio] 17-11-2023 09:44 - Spreekbuis
Er gaapt een groeiende kloof tussen de diverse generaties als het gaat om mediagebruik. Uit recent onderzoek van het commissariaat voor de Media blijkt dat traditionele media kampen met een afname in dagelijks gebruik, vooral bij jongeren. [Lees verder]
Millennials ontwrichten mediaconsumptie
[Zakelijk] 2-11-2023 07:42 - Emerce
Tieners en twintigers consumeren media wezenlijk anders dan de rest van Nederland. Meer dan de helft van hen haalt zijn dagelijks nieuws primair van Instagram, TikTok en Snapchat. [Lees verder]
Commissariaat voor de Media maakt zich zorgen over mediagebruik jongeren
[Algemeen] 31-10-2023 16:49 - NRC
Het Commissariaat voor de Media maakt zich zorgen dat jongeren steeds minder gebruik maken van kwaliteitsmedia en professionele journalistiek. Hun mediagebruik speelt zich volgens de dinsdag gepubliceerde Mediamonitor 2023 „in toenemende mate online af en... [Lees verder]
Commissariaat voor de Media bezorgd over nieuwsgebruik jongeren
[Binnenland] 31-10-2023 14:45 - Reformatorisch Dagblad
Het Commissariaat voor de Media (CvdM) maakt zich zorgen dat Nederlandse jongeren onvoldoende in aanraking komen met kwaliteitsnieuws en professionele journalistiek. Dat schrijft het CvdM in de dinsdag gepubliceerde Mediamonitor 2023. [Lees verder]
CvdM: Kloof in mediagebruik tussen generaties steeds groter
[TV & Radio] 31-10-2023 11:15 - Mediamagazine
Het dagelijkse gebruik van de traditionele media – het kijken naar televisie, luisteren naar radio en lezen van papieren dagbladen – blijft dalen. [Lees verder]
Podcast luisteren krijgt steeds prominentere plek in het mediagebruik
[TV & Radio] 31-10-2023 11:15 - Spreekbuis
Uit het recent uitgebrachte rapport “Mediamonitor 2023” blijkt dat het luisteren naar podcasts een steeds prominentere plek inneemt in het mediagebruik, vooral onder jongeren. De stijging van het podcastgebruik is een van de opvallende trends... [Lees verder]
Jongeren verleggen focus naar online media platforms
[TV & Radio] 31-10-2023 11:09 - Spreekbuis
Een significante trend in mediagebruik die al enkele jaren aan de gang is, heeft zich ook in 2022 voortgezet, blijkt uit het nieuwe rapport van de Mediamonitor 2023. Deze trend betreft de verschuiving van jongeren van traditionele media naar online... [Lees verder]
Mediamonitor 2023: Kloof in mediagebruik tussen generaties steeds groter
[TV & Radio] 31-10-2023 10:58 - Spreekbuis
Het dagelijkse gebruik van de traditionele media – het kijken naar televisie, luisteren naar radio en lezen van papieren dagbladen – blijft dalen. Het mediagebruik, vooral van jongeren, speelt zich in toenemende mate online af en op platforms van grote... [Lees verder]
‘Veranderingen in het luistergedrag en concurrentie wijzen op een cruciaal moment voor de radio-industrie’
[TV & Radio] 31-10-2023 09:42 - Spreekbuis
Het vandaag verschenen rapport Mediamonitor 2023 van het Commissariaat voor de Media wijst op significante verschuivingen in de radiomarkt. Met de opkomst van online platforms en de veranderende mediagewoonten, vooral onder jongeren, staat de traditionele... [Lees verder]
MediaMonitor 2023: AI in nieuwscreatie biedt kansen en risico’s
[TV & Radio] 31-10-2023 09:23 - Spreekbuis
Uit het recent verschenen rapport van de Mediamonitor 2023 blijkt dat kunstmatige intelligentie (AI) een steeds belangrijkere rol gaat spelen in de nieuwscreatie en het nieuwsgebruik. Hoewel dit nieuwe kansen biedt, waarschuwt het rapport ook voor... [Lees verder]
 1 - 2