in het nieuws

Er zijn 144 nieuwsartikelen gevonden.

Hoe Plus de weg naar boven weer kan vinden
[Retail] 22-11-2024 13:14 - Retail news
RetailTrends belt iedere week met een expert over een opvallende actuele ontwikkeling. Deze keer: supermarktdeskundige Erik Hemmes over de reorganisatie bij Plus. [Lees verder]
Woerts richt zich tot Nijhuis: ‘In Nederland word je gestraft’
[Voetbal] 14-11-2024 15:19 - FC Update
Chris Woerts heeft Bas Nijhuis op X bedankt voor een tip. De sportmarketeer, die drie liter Coca-Cola op een dag drinkt, heeft van de scheidsrechter te horen gekregen dat hij de frisdrank in Duitsland voor slechts een fractie van de prijs kan kopen. [Lees verder]
"Biologische markt heeft dringend gezonde groei nodig"
[Landbouw & Veeteelt] 12-11-2024 12:04 - AGF
Als onderdeel van de Nedersaksische Weg hebben de contractpartners afgesproken de biologische landbouwgrond in de regio uit te breiden tot 10% in 2025, en zelfs 15% in 2030. Uit een analyse van de huidige aanvraagcijfers voor 2024 blijkt echter dat het... [Lees verder]
[interview] Picnic zet klantdata om in hyperpersoonlijk aanbod
[Marketing] 1-11-2024 07:30 - Google News
Online supermarkt Picnic lanceerde recent de digitale ‘Weekplanner’ in zijn app. Hiermee kun je dankzij AI snel bepalen welke gerechten er komende week op tafel staan, deze automatisch bestellen en gratis met recept laten bezorgen met de andere... [Lees verder]
Duitstalige exposanten en bezoekers op Fruit Attraction 2024 aan het woord
[Landbouw & Veeteelt] 4-10-2024 12:10 - AGF
Fruit Attraction is de afgelopen jaren steeds belangrijker geworden en wordt nu beschouwd als het belangrijkste platform voor de Zuid-Europese en Spaanstalige fruitsector. Hoewel het aantal exposanten uit Duitstalige landen nog steeds beheersbaar is, heeft... [Lees verder]
Migros Ticaret, ICA en Albert Heijn in top 3 sterkste Europese retailmerken
[Landbouw & Veeteelt] 5-09-2024 12:15 - AGF
De Turkse retailer Migros Ticaret is uitgeroepen tot het sterkste retailmerk in Europa volgens het eerste 'Top 50 Strongest European Grocery Retailers' rapport, opgesteld door ESM: European Supermarket Magazine en Brand Finance. [Lees verder]
Winnaars Gerety Awards 2024 bekend, Dentsu Creative Amsterdam wint Grand Prix
[Marketing] 3-09-2024 13:22 - Marketing Tribune
Dentsu Creative Amsterdam is één van de winnaars van de Gerety Awards 2024. Het bureau kreeg de prijs voor de KPN-campagne Piece of Me. [Lees verder]
Jumbo's overstap naar Everest betekent significante verandering van inkooplandschap
[Landbouw & Veeteelt] 22-08-2024 12:15 - AGF
Jumbo schakelt steeds meer over naar inkoop via de grensoverschrijdende inkoopalliantie Everest. Everest heeft in korte tijd een aanzienlijk inkoopvolume opgebouwd en vertegenwoordigt voor meer dan €6 miljard aan handel, zo schrijft Distrifood. [Lees verder]
Eén maand zwarte cijfers stemt Picnic opgetogen
[Voeding] 20-08-2024 10:43 - Foodlog
Een mijlpaal, noemt medeoprichter Michiel Muller het. In december 2023 heeft online supermarkt Picnic voor het eerst winst geboekt in Nederland. Hoeveel winst Picnic maakte, wil Muller niet zeggen. Wel dat als het bedrijf een heel jaar presteert zoals... [Lees verder]
Robots in distributiecentra helpen websuper Picnic richting eerste winstcijfers
[Economie] 20-08-2024 05:00 - Volkskrant
Picnic heeft voor het eerst een korte tijd winst gemaakt. Dat dankt de websuper mede aan de robotisering van distributiecentra als in Utrecht, waar Picnic dankzij een loodsvullende achtbaan voor zwarte en rode kratjes met de helft minder personeel toe kan. [Lees verder]
Robotisering helpt Picnic aan eerste winst: ‘Zes robots doen het werk van zestig mensen’
[Economie] 20-08-2024 05:00 - Volkskrant
Picnic heeft voor het eerst één maand winst gemaakt met het aan huis bezorgen van boodschappen. Dat dankt de websuper vooral aan robotisering. Daardoor is de helft minder personeel nodig. [Lees verder]
Verlies Picnic ruim 220 miljoen euro, omzet stijgt fors
[Retail] 19-08-2024 09:31 - Retail news
De websuper zet bewust in op groei; ceo Michiel Muller maakt zich dan ook geen zorgen. [Lees verder]
Retailcijfers: Ernsting’s family
[Retail] 8-08-2024 14:30 - Retail news
Ernsting’s family keert terug in Nederland. De Duitse textieldiscounter was een tijdje afwezig in de Nederlandse straat maar opent op 12 september een vestiging in Wageningen. Reden genoeg om wat cijfers op een rijtje te zetten. [Lees verder]
CJ Foods Bibigo lanceert K-Street Food assortiment
[Marketing] 11-07-2024 10:57 - Marketing Tribune
Nu de Koreaanse keuken Europa in opmars is, doet CJ Foods, de voedingsmiddelenafdeling van het Koreaanse voedingsmiddelen- en biotechnologiebedrijf CJ CheilJedang, extra marketinginvesteringen in foodmerk Bibigo. [Lees verder]
"Dry misting in AGF-schap verhoogt marge met wel 10%"
[Landbouw & Veeteelt] 25-06-2024 12:04 - AGF
Tholen, Provincie Zeeland
Tholen - Het Nederlandse bedrijf Contronics biedt dry misting-oplossingen voor voedselretailers. Lennard Riskop is als Sales Manager verantwoordelijk voor Duitsland. "Ultrasone luchtbevochtiging, dry misting, creëert een lokale klimaatzone voor... [Lees verder]
EK Voetbal vandaag van start: Hoe schatten de Europese AGF'ers hun kansen in?
[Landbouw & Veeteelt] 14-06-2024 12:11 - AGF
Vanavond is de aftrap van de eerste wedstrijd van het Euro 2024 voetbaltoernooi. Onze redacteuren van de verschillende FreshPlaza-teams hebben een aantal mensen uit de sector gevraagd of ze speciale promoties aanbieden of hebben gezien in verband met het... [Lees verder]
[column] Margestrategie van de A-merkfabrikanten moet stoppen
[Marketing] 4-06-2024 15:02 - Marketing Tribune
A-merkfabrikanten in food blijven ondanks waarschuwende signalen uit de samenleving toch hun prijzen opschroeven. Zowel de overheid als de consument is er klaar mee. De laatste laat in hoge mate als reactie de A-merken links liggen en kiest voor het huismerk. [Lees verder]
Advertentie voor goedkope Duitse tabak in Nederlandse krant, NVWA start onderzoek
[Economie] 31-05-2024 18:14 - Nu.nl
De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) doet onderzoek naar een tabaksreclame van Edeka. De Duitse supermarktketen adverteert met goedkope Duitse tabak in een Nederlands huis-aan-huisblad, maar dat is in Nederland verboden. [Lees verder]
NVWA onderzoekt advertentie voor goedkope Duitse tabak in Nederlandse krant
[Economie] 31-05-2024 18:14 - Nu.nl
De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) doet onderzoek naar een tabaksreclame van Edeka. De Duitse supermarktketen adverteert met goedkope Duitse tabak in een Nederlands huis-aan-huisblad, maar dat is in Nederland verboden. [Lees verder]
NVWA onderzoekt Duitse tabaksreclame in Nederlandse krant
[Binnenland] 31-05-2024 15:19 - Reformatorisch Dagblad
De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) doet onderzoek naar een tabaksreclame van de Duitse supermarktketen Edeka in een huis-aan-huisblad dat in het oosten van ons land wordt verspreid. In ons land is reclame voor tabak verboden omdat de... [Lees verder]
 1 - 8