Tim Geenen (Faktor): ‘Als gebruiker denk je dat iedereen alles van jou weet, maar dat is niet zo’

Datum:
vrijdag 11 januari 2019 13:30
Locatie:
Bron:
Marketing online
Rubriek:
Zakelijk (meer in Zakelijk nieuws)

Wie 25 mei 2018 zegt, zegt GDPR. De AVG, zoals de nieuwe privacywet in het Nederlands heet, haalt de privacyteugels bij ieder online opererend bedrijf stevig aan. Een kans waar Tim Geenen en zijn Faktor gretig gebruik van maken. ‘Voor 25 mei vond iedereen Faktor een leuk concept. We mochten overal komen. Maar na 25 mei, of eigenlijk op 25 mei, werd de urgentie steeds groter. Volgens de AVG mag je als gebruiker je data zien, aanpassen, verwijderen, meenemen en erover klagen. Geen enkel van die rechten was beschikbaar in het advertentiedomein. Vanuit die optiek zijn we begonnen.’

Dit artikel bevat in totaal 488 woorden.

Lees het volledig artikel